دکتر مهراد فخرالدینی

متخصص قلب و عروق


ده سال بیشتر عمر کنید

یک تحقیق از شماره آوریل مجله Circulation نشان میدهد با پنج کار میتوان ۱۰ سال بیشتر عمر کرد.
این پنج کار شامل :
1_ خوردن غذای سالم (داشتن نمایه خوراک سالم، Healthy Eating Index یا HEI)
2_ سیگار نکشیدن
3_ فعالیت جسمانی متوسط تا شدید دسته کم به مدت ۳۰ دقیقه در روز،
4_ میانه روی درالکل
5_ داشتن نمایه وزن سالم (healthy body-mass index یا BMI) است.
هر یک از عوامل فوق باعث کاهش قابل توجه مرگ ومیر ناشی از همه علل،سرطان و قلبی-عروقی میشود. خطر مرگ در افرادی که همه این کارها را انجام داده اند ۷۴% کمتر از افرادی است که هیچ یک از آنها را انجام نداده اند.
انجام این پنج کار، میانگین امید به زندگی در ۵۰ سالگی را ۱۴ سال در زنان و ۱۲ سال در مردان افزایش میدهد و میانگین عمر احتمالی این افراد به ترتیب ۹۳ و ۸۸ سال است. در محاسبه نمایه خوراک سالم به مواردی مانند میزان مصرف میوه، سبزیجات، سبوس، لبنیات، پروتئین، غذاهای دریایی، چربی اشباع شده، نمک و کالری خالی (کالری از منشاء چربی جامد، الکل، و قند) توجه میشود. همه میتوانند با مراجعه به سایتهایی مانند vegandonelight.com/healthyeatingindex.html
از عدد نمایه خوراک سالم خود آگاه شوند. نمایه ۵۰ به پایین بد، ۵۱ تا ۸۰ نیازمند اصلاح و بالای ۸۰ خوب است.


آدرس مطب :
تلفن : 22923067 - 021

نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
گپی کوتاهاخبار جدید پزشکیبیما ریهای غیر قلبیبیماریهای قلب و عروقتغذیه وبیماریهای قلبی و داروها دربیماران قلبیدرمان بیماریهای قلبی و عروش های تشخیصی بیماریهایراهکارهای کنترل عوامل خعلایم بیماریهای قلبی و عصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگرآدرس مطب و کلینیک چکاب قلاستفاده صحیح از ترید میلداروی ضد انعقاد ریواروکسمطالب غیر پزشکی